Kyrkvärme

Kyrkvärme är en mötesplats med låga trösklar. Tisdagar och onsdagar 14:30-17:00  bjuder vi in dig som går förbi på gatan till en stunds gemenskap kring mat och fika.

Drivkraften för oss som jobbar med Kyrkvärme är Jesu kärlek till alla människor. Vi har fått se hur han kommer med ljus och hopp in i mörker och hopplöshet.

Kyrkvärme vill vara ett hem för människor med olika bakgrund och livssituation. Många har blivit svårt sargade genom livet. Vi ber och önskar att atmosfären ska få vara sådan, att alla kan känna sig trygga, oavsett hur man mår eller hur livet ser ut. Eftersom Jesus är vårt centrum, tror vi också på en helande gemenskap, där tro och tillit sakta kan få växa fram.

Har du frågor gällande vår diakonala och sociala verksamhet – kontakta vår Diakon Rebecka Olsson, 0735-180604, rebecka.olsson@betaniakyrkan.com